Players take ornately carved stone discs from the bag and initially place them on their own racks. In later moves the stones will be placed onto the double-sided game board – on number fields of matching colour and always in a contiguous fashion. How is it …
Read more
Mandrake root, ghost breath and toadstool. As quack doctors, players brew up new potions out of all sorts of unusual ingredients. These potions aren’t prepared according to some strict recipe but rather through pure chance: each player gradually draws ingredients out of their own mixed up …
Read more
Players are on the hunt for points in the dice game Ganz schön clever. The more effectively players can use the results of three out of six dice on their score sheet, the more chain reactions they start. The colour of the dice being scored dictates …
Read more
A group of adventurers sets off in search of the legendary treasure of a mysterious jungle temple. But no-one banked on the guardians, who will try and prevent the gold and jewels of their ancestors being stolen – at any cost! To that end, they have …
Read more
The display of black varnished, brightly patterned wooden blocks on the table grows quickly. In each row you may only place blocks with the same pattern but of a different colour. Or different patterns in the same colour: for example circle, square and star in red. …
Read more
Würfeln, Würfel gruppieren, Muster auf dem Tableau eintragen – darauf beschränken sich die Aktionen bei diesem abstrakten Spiel in kleiner Blechdose. Kreis, Dreieck, Kreuz – wer platziert diese Symbole am besten? Die scheinbar einfache Aufgabe verlangt räumliches Vorstellungsvermögen und planerische Voraussicht. Wer dran ist, wirft vier …
Read more
Der kleine Spielplan zeigt sechs Wege mit den Werten zwischen fünf und zehn. Je höher der Wert, desto kürzer der Weg zum Ziel mit den Punktechips. Geschickt gewählte Kombinationen aus vier Würfeln schaffen den Zugang zu den einzelnen Wegen und ermöglichen das Fortkommen darauf. Wer das …
Read more
Eric Carles kleine Raupe Nimmersatt hat enormen Appetit. Sehr nah am Original spielen die Kinder die Wandlung zum Schmetterling nach. Am Montag beginnt ihre Wanderung. Bevor die Raupe den Apfel erreicht, muss sie über ein Sonnenfeld gehen. Für die Fortbewegung werden Kärtchen aufgedeckt. Wer das Sonnenkärtchen …
Read more
Geschärfte Sinne für den Ritterschlag. – Mit ein paar Handgriffen wird aus dem Spielkarton eine mittelalterliche Stadt. Dorthin zieht es den kleinen Trenk vom Tausendschlag. Er möchte Ritter werden! Dafür müssen er und sein Ferkelchen Drachenzähne sammeln. Das schafft nur, wer drei Aufgaben löst: Einmal muss der …
Read more